2021 blir et spennende år med flere nye modeller med ny, moderne teknologi og sprekt utseende. Flere nåværende modeller får et ansiktsløft og tilpasninger for å bli din optimale tohjuling i tillegg til lanseringen av nye sykler.

Motorsykkelutviklingen går raskere enn noen gang og syklene får stadig mer utstyr og tekniske løft som er lette å se, men det hender mer på fabrikkene enn som så. Strengere miljøkrav gjør motorene mer effektive med lavere bensinforbruk, de har lavere utslipp samt mindre vibrasjoner og støy for å gi deg den ultimate kjøreopplevelsen.

Til 2021 sesongen har Honda lansert intet mindre enn 7 nyheter. Heng med for en kort introduksjon!

CB 125 R

Siden lanseringen av CB 125 R i 2018 har sykkelen vært en av de mest populære lette motorsykler i Norge. Den er smidig, letthåndterlig, har lav vekt kombinert med et stilig utseende som den deler med sine storebrødre i Neo Sports Cafe serien.

CB 125 R får en ny motor med fulle 15 HK (maksimalt på A1 førerkort) og dreimoment er opp 1,2 Nm. i forhold til forgjengeren. CB 125 R er den første lette motorsykkelen med Showas eksepsjonelle «Big piston» forgaffel – og den har nå ABS bremser som bruker sykkelens IMU for høy ytelse, sikkerhet og komfort. LED hovedlys, blinklys og et LCD display hever det allerede moderne preget til CB 125 R.

CB 1000R og CB 1000 R Black Edition

CB 1000 R har siden lansering vært Hondas flaggskip i nakensykkelsegmentet med 145 HK, aggressivt utseende og rund LED lykt som signaturen på verket.

Den nye modellen beholder det allerede aggressive utseendet og får en ny, tåreformet lykt som er tiltet bakover, samt en ny bakramme med «tøffere» vinkel. Nye hjul med syv eiker holder sykkelen stødig i linjene på både vei og bane. Sykkelen får også et stort teknologisk løft med en ny, digital skjerm på 5 tommer og tekniske tilpasninger.

Black Edition utgaven komplementerer det aggressive utseendet med et håndlaget, custom design og en dyp sort farge på hovedlykten, skjermen, gaffel, radiator, luftfilterboks, og eksos.

X Adventure

Honda X Adventure kombinerer et stilig offroad-utseende med den klassiske urbane scooteren.

Til 2021 har sykkelen blitt mer kraftfull, fått lavere vekt og elektronisk gass med «ride by wire» system.

Sykkelen har nå store oppdateringer for å gjøre den mer engasjerende og for å gi den enda bedre kjøreegenskaper. Effekten økes med 4 hk, endret girutveksling gir økt respons og jevnere gange.

Teknologisk har sykkelen fått store løft med USB port for lading av mobiltelefon, doble LED lys og mer lagringsplass.

NC 750 X

Hondas bensingjerrige motorsykkel har flere større oppgraderinger, og får de samme motoroppgraderingene som «broren» X-Adventure. Motoren blir kraftigere, dreiemomentet er økt og den kan nå operere over et enda større turtallsregister.

Den elektroniske gassen (ride by wire) gir nye muligheter for individuell konfigurasjon. Flere kjøremoduser, som sport, rain og standard er på plass og blir på utgaven med automatgir koblet rett til girkassen.

Mange elsker NC 750 på grunn av det store oppbevaringsrommet der man normalt finner tanken. Dette er nå økt til hele 23 liter, og gjør sammen med LCD fargeskjerm, USB port, og adaptive blinklys NC 750 til den perfekte pendlersykkelen!

Mange vil gledes over en setehøyde som er 3 cm lavere enn tidligere slik at flere vil finne seg til rette på den nye, spreke modellen.

SH 350 I

Honda SH 350i er en letthåndterlig, prisgunstig scooter med god kapasitet og smidige kjøreegenskaper med god rulleevne. Den nye SH 350i har fått bedre kjøling, og mer kraft for enda kjappere akselerasjon. Nytt er også LCD skjerm, USB lading, tractioncontrol og «SmartKey» for nøkkelløs start.

PCX 125

PCX er en av de mest solgte scootere globalt sett og er et høyt elsket pendlerverktøy i mange stor-byer. Til 2021 blir den kraftig forbedret med ny kraftigere motor med lavere bensinforbruk. PCX har som sine større søsken fått USB lading så du alltid kan være tilkoblet, mer plass til bagasje og utstyr. LED hovedlys og friskere, skarpere linjer gir et friskt design!