Alt du trenger å vite om kjøp på nett

Alle priser er oppgitt inkl. mva og eksl. frakt.

NETTBUTIKKENS PRISER ER DE SAMME SOM I VÅR BUTIKK I STRØMSVEIEN 344

Selv om vi til enhver tid prøver å gi korrekt informasjon om alle våre produkter, må vi ta forbehold for prisendringer og at skrive- eller “trykkfeil” kan forekomme, som f. eks. kan innebære  at vi ikke har mulighet til å levere i henhold til informasjon/priser gitt i nettbutikken. Ved slike tilfeller vil du bli kontaktet.

Hvis det (på grunn av en feil) er forskjell på prisen i nettbutikken og den «fysiske» butikken vår, så er det prisen i butikken som gjelder.

Tilbud

Eventuelle pristilbud gjelder «så langt lageret rekker» eller frem til angitt utløpsdato.

Bruksanvisninger

Med varer som krever det vil det bli levert bruksanvisninger.

Minste bestilling

Av kostnadshensyn er vi nødt til å sette en minimumsordre til kr 250,- + ev porto/frakt.

Viktig å bemerke seg

Du må være myndig for å kunne bestille varer hos oss.
Når du oppretter konto hos oss bekrefter du at din alder ikke er under 18 år. Om du likevel oppgir en annen alder en det som er korrekt så er dette straffbart.
Vi sender en ordrebekreftelse på den registrerte e-postadressen umiddelbart etter kjøp.
Om likevel mindreårige bestiller vare trer foreldreansvar inn i bildet. Ref lov om skadeerstatning 13 juni 1969 Nr. 26 §1-1 barns ansvar og §1-2 foreldreansvar.
Alle varer som blir bestilt i falskt navn vil bli anmeldt! Vi vil spore IP nummer og anmelde dette som bedrageri.
• LOV 1969-06-13 nr 26: Lov om skadeserstatning

Angrerett

Hvis du angrer på et kjøp via vår nettbutikken, er det angrerettloven som gjelder. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter, men ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Ved hvert salg/forsendelse til privatkunder vedlegger vi et angrerettskjema. Opplysninger om utfylling finner du på skjemaet. Angrer du et kjøp, sender du et slikt skjema utfylt til oss via e-mail til: nettbutikk@mcoslo.no, Varen sendes deretter sammen med kopi av angrerettsskjemaet i retur med Posten/Bring i originalemballasje og godt innpakket for å unngå at varen skades.

Returadresse: MC OSLO AS, Postboks 38 – Furuset, 1001 Oslo

Ved retur av varen skal den fremstå uskadet og i samme stand som når du mottok den.
Har du spørsmål vedrørende angreretten, kan du kontakte oss pr. telefon: 2303 9700 eller via e-mail: nettbutikk@mcoslo.no
Tilbakebetaling av varekostnad inkludert porto og ekspedisjonsgebyr, vil bli gjort innen 14 dager etter mottak av varen. Angreretten betinger at du selv står for returkostnadene.

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:

  • Dersom varene mot formodning ikke kan returneres med normal post anbefaler vi at du tar kontakt med oss for informasjon om gjennomføring av retur. Dersom forbrukeren uttrykkelig har valgt en annen type levering er dette en kostnad som bæres av kunde (jf. Angrerettloven § 24).
  • Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt.(jf. Angrerettloven § 21). Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett er blitt gitt, sende varene tilbake. (jf. Ang Angreretten § 25)
  • Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. Ang Angreretten § 25).
  • Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet..(jf Angrerettloven § 1).

Reklamasjon

Etter mottak av varene bør du snarest undersøke om leveransen er i henhold til faktura. Sjekk om varene har blitt skadet under transporten, eller om varene har feil/mangler.

Hvis det oppdages feil eller mangler, må du innen rimelig tid etter du oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi oss melding om at du vil påberope deg en mangel/reklamasjon.

Fristen for å reklamere er likevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunktet du oppdaget mangelen. Reklamasjon må uansett skje innen to år etter du mottok varen. Hvis varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, et siste frist for å reklamere fem år.

Det er for øvrig også viktig å sjekke om feilen kan skyldes forhold på kundens side. Hvis du ikke reklamerer innen fristen, mister du retten til å gjøre mangelen gjeldene.

Utdrag fra lovteksten:

Reklamasjon og garantihenvendelser skal rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr

For best saksbehandling og raskere kundeservice, ønsker vi at alle saker meldes/avtales med oss (pr. telefon: 2303 9700 eller epost: nettbutikk@mcoslo.no) før kunden kommer til butikken eller sender oss varen. Vi vil deretter avtale tiltak for raskest mulig retting av feilen/mangelen.
Vi anbefaler på det sterkeste at reklamasjonen sendes oss (eventuelt i tillegg til muntlig henvendelse) skriftlig.
Ved en tilbakebetaling til kunde som følge av en mangel/reklamasjon, vil varekostnad og fraktutlegg utbetales i sin helhet innen 14 dager.
Vi behandler alle reklamasjoner i henhold til forbrukerkjøpsloven. Ved en eventuell tvist vil vi følge Forbrukerklageutvalgets avgjørelse.

Kvittering/faktura for kjøpet skal alltid fremvises. Kunden kan ikke på eget initiativ, uten at dette er avtalt spesielt, iverksette tiltak for utbedring av feilen for deretter sende regning til oss. Om kunden prøver å reparere mangelen selv, kan garantien og reklamasjonen bortfalle i sin helhet.

Personvern

Vi behandler alle persondata i følge lov om Personopplysninger. Informasjonen som oppbevares om deg er blant annet navn, adresse og e-postadresse. Denne informasjonen er nødvendig både for å få levert varene til deg, samt i regnskapsøyemed.
Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig og/eller videresolgt til 3. part.
Ditt passord lagres og sendes ukryptert. Bruk derfor et passord du ikke benytter andre steder. Dette passordet kan du få tilsendt av oss på e-post om du skulle glemme det.
Eventuelle bankdetaljer sendes kryptert og direkte til nettserver hos Nets. Disse kan hverken sees eller lagres av oss.

Kryptering

Vårt nettsted benytter en sikker og kryptert tilkobling.

Vi anbefaler uansett at du alltid bør velge et passord som du ikke bruker andre steder.

Innsyn

Som kunde har du rett til innsyn i og eventuell retting eller sletting av egne personopplysninger.

Cookie Policy

Når du besøker våre nettsider på mcoslo.no, eller noen av de andre adressene sidene våre er tilgjengelige på, logger vi informasjon om besøket.

Informasjonen lagres i såkalte cookies, eller informasjonskapsler, som er en liten tekstfil som lagres på din harddisk. Med mindre noe annet fremkommer av brukergrenesnittet kan den ikke benyttes til å identifisere deg, men enheten du benytter.

Informasjonskapslene inneholder blant annet informasjon om navigasjon, tid for besøk, nettleserversjon med mer, og innhentes i markedsføringsøyemed, og for å gi deg en bedre brukeropplevelse. Informasjonen behandles kun av MC Oslo og blir ikke gitt videre til tredjepart.

Vi benytter både session-cookies, persistent cookies, og tilsvarende teknologier. Session-cookies er midlertidige og slettes når du lukker nettleseren. Persistent cookies er mer permanente og lagres på enheten din inntil de slettes. Persistent cookies slettes automatisk etter en stund, men fornyes hver gang du besøker nettsiden.

Du har muligheten til å akseptere eller avvise cookies. De fleste nettlesere aksepterer automatisk cookies, men du kan vanligvis modifisere nettleseren din til å avvise cookies hvis du foretrekker det:

Hvis du ønsker å lære mer om cookies, eller hvordan du kan kontrollere eller slette de, kan du gå til http://www.youronlinechoices.com/nor/ for en detaljert guide om interessebasert markedsføring og personvern. I tillegg er det enkelte tredjeparts annonsenettverk, inkludert Google, som tillater brukerne å velge bort eller tilpasse preferanser knyttet til Internett-surfing:

Google Ads Settings
Facebook annonseinnstillinger

VI BENYTTER FØLGENDE COOKIES

Ved å besøke nettsidene våre, samtykker du i at disse informasjonskapslene lagres i din nettleser. Du kan eventuelt skru av cookies i nettleseren din og besøke sidene våre likevel, men da med begrenset funksjonalitet.

Google Analytics

I henhold til Googles retningslinjer for bruk av Google Analytics samles det ikke inn personlig informasjon om deg. Dataene som samles inn lagres på Googles servere. Du kan lese mer om hvordan Google samler inn og beskytter data her:

Personvernregler – Personvern og vilkår – Google

Informasjonskapselen fra Google Analytics er innstilt til å slettes automatisk etter 14 måneder hvis du ikke returnerer til nettstedet. Det er mulig å reservere seg mot all registrering i Google Analytics ved å installere et tillegg i nettleseren:

Google Analytics Opt-out Browser Add-on

Facebook

Informasjonskapslene til Facebook gir innsikt om samhandling med våre annonser og vårt nettsted. Resultatene til annonsekampanjer på Facebook måles ved hjelp av informasjonskapsler, og informasjonskapsler hjelper med å levere og måle annonser i forskjellige nettlesere og på forskjellige enheter som brukes av samme person. Du kan reservere deg mot målrettede Facebook-annonser:

Facebook annonseinnstillinger

Levering

Leveringstiden etter at din bestilling er mottatt i vårt system er normalt 2-6 virkedager, inkludert lagerbehandling (0-3 virkedager) og transporttid. Tiden kan variere litt avhengig av hvor i landet du ønsker varene levert. I de tilfeller der varen ikke er på lager må tiden fram til estimert ankomst legges til denne leveringstiden. Lagerstatus blir oppgitt på hver enkelt vare i vår nettbutikk. Om det viser seg at lagerstatusen viser feil antall på lager i forhold til din bestilling, vil du få beskjed om dette på din oppgitte e-postadresse. Du kan også se ordrestatus ved å gå inn på din konto i nettbutikken.

Vi har prøvd å merke disse varene så godt som mulig, men unntak kan forekomme !

Vi sender alle varer som er angitt på lager innen 0-3 virkedager.

Forsinket levering

Hvis en bestilling ikke kan effektueres/leveres innen 3 virkedager og du ikke godtar nytt leveringstidspunkt, kan du heve/annullere bestillingen.

Hvis du har forskuddsbetalt bestillingen, vil tilbakebetaling bli gjort umiddelbart og innen 14 dager.

Vi forbeholder oss retten til leveringsnekt i enkelte sammenhenger.

Eventuelle restnoterte varer sendes så snart de ankommer lageret ihht lagerbehandlingstiden.

På alle ordrer (med noen unntak) tilkommer det frakt. Alt som kommer i tillegg til selve prisen på din vare blir automatisk beregnet i kassen. Du ser tydelig hva det totale beløpet blir for din bestilling før du bekrefter ditt kjøp.

Portosatser

Ved betaling med kredittkort/Klarna/PayPal blir du belastet med porto etter følgende tabell:

Varekjøp inntil kr 1499,- Porto kr 149,-
Varekjøp over kr 1 500,- Gratis frakt!

Oppkrav: På grunn av høye betalingsgebyr tilbyr vi ikke forsendelser som postoppkrav.

Varer som ikke kan sendes

En del varer er ikke tillatt å sende som postpakke. Disse kan kun hentes i vår butikk på Furuset i Oslo.
Dette gjelder f.eks. batteripakker som inneholder syre og noen kjemikaler.
Vi har forsøkt å merke disse varene så godt som mulig, men unntak/feil kan dessverre forekomme.
Kontakt oss hvis du er usikker.

Pakkesporing

Les mer om pakker, forsendelse og pakkesporing på posten.no.

Over nevnte betingelser gjelder forsendelser innenfor Norge.

Forskuddsbetaling

Hvis du ikke ønsker å betale med kredittkort eller postoppkrav, er forskuddsbetaling et alternativ. Ta kontakt med oss pr. telefon eller via mail – gjør avtale om hva du ønsker å kjøpe og hvordan innbetaling skal gjøres. Når din innbetaling er mottatt og bekreftet, vil vi sende deg varene fraktfritt pr. post. Fraktfri levering gjelder ikke kjøretøy.

Uavhentede pakker

Pakker sendt med transportør eller på annen måte gjort klart til deg og som ikke hentes innen tidsfristen eller nektes mottatt eller som kommer i retur til oss av andre årsaker og som ikke skyldes feil fra vår side – faktureres for de utgifter vi har hatt i forbindelse med bestillingen, da vi anser dette som avtalebrudd. Dette gjelder alle omkostninger og verditap vi har hatt i forbindelse med bestillingen/forsendelsen.

Om angreretten benyttes aktivt, gjelder det andre regler gitt under angreretten, men om du er passiv vil ikke dette gi oss indikasjoner om hvorfor pakken kommer i retur. Du vil da heller ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13 og mister retten til å gå fra avtalen.

Retur

Alle varer skal returneres i orginalforpakning og i original stand. Retur skal avtales med oss først ved å sende en epost til nettbutikk@mcoslo.no.

Hvis varen returneres pr. post må den sendes som Postens Servicepakke (med sporingsnummer) og følgende adresse skal benyttes:

MC OSLO, Postboks 38 Furuset, 1001 Oslo

Hvis en vare sendes til oss uten sporingsnummer (f.eks. brevpost) og denne av en eller annen grunn ikke kommer fram, vil vi ikke erstatte tapet.

Gjelder returen bruk av angreretten – les her.

Vi har dessverre ikke mulighet til å ta elektriske komponenter i retur.

Varer som er sendt til oss i retur, men ikke som Postens Servicepakke, vil ikke bli avhentet og behandlet.

HENTE I BUTIKK

Hvis du handler i nettbutikken og velger «Hente i butikk» gjelder følgende:

  • Du bestiller og betaler på vanlig måte
  • Er varene på lager er bestillingen klar for henting i Strømsveien 344 etter 1 time
  • Er du usikker på om bestillingen er leveringsklar kan du sende en mail til:
  • Du kan også sjekke status ved å logge deg inn på din konto/din side i nettbutikken, gå til «ordrehistorikk» og sjekke rubrikken for «status.
  • Handlevilkår ved henting i butikk er de samme som ved vanlig kjøp i butikken – med andre ord – ikke vilkår som ved netthandel